Fijne verjaardag

Op Youtube had ik een filmpje gezien met de Altenew layered stempels en naar aanleiding daarvan heb ik op het Stempelevent in Nijkerk pas de set Peony Bouquet Clear Stamp gekocht. Op het filmpje werd deze kaart uitgelegd en die vond ik zo mooi dat ik ‘m “na geaapt” heb. De layering werkt net zo als de nieuwste Marianne design layered stempels maand april 2017. Ik heb eerst een 10,5 x 30 cm kaart gesneden van witte cardstock en deze dubbel gevouwen met de vouw aan de bovenkant. Daarna heb ik 3 x de pioenroos (4e laag)gestempeld, de 1e in het midden. Toen op een stukje wit papier de roos met zwarte inkt gestempeld en uitgeknipt als mask. Deze mask heb ik op de 1e gestempelde roos gelegd en toen nog boven en onder de 1e een roos gestempeld. Daarna de 3 rozen weer afgedekt en de blaadjes gestempeld. Toen de andere lagen gestempeld, zowel op de rozen als op de blaadjes.

Ik heb toen een stuk vellum gesneden wat net iets breder is als de kaart. Deze om de kaart gevouwen en met embossinginkt precies op het vellum, de middelste roos en wat blaadjes (contourstempel)gestempeld. Deze met wit embossingpoeder bestrooid en verhit met de heattool. De tekst heb ik gestempeld met blauwe memento inkt en daarna bestrooid met clear embossingpoeder. 

Geeft zo’n mooi effect met dat vellum over de gestempelde pioenrozen heen. 

De kleuren memento inkt die ik heb gebruikt om de rozen te stempelen zijn in deze volgorde: Summer sky(604), Bahama blue(601), Danube blue(600) en Nautical blue(600). De blaadjes heb ik gestempeld met, in deze volgorde, New sprout(704), Bamboo leaves(707) en Olive grove(708).

Het filmpje is van Jennifer Mcquire (jennifermcquireink.com).

Groetjes en tot de volgende keer, Betha

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Bloemenkaarten. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

